Bring it on, hösten!


En del av de ljus och ljusstakar som togs fram igår placerade jag samlade på ett och samma ställe. Jag tycker det blev mysigt, kanske lite väl sakralt. Vad tycker ni?





Och så slänger jag med en liten bild på en av mina favoritkuddar. Gillar färgen och guldet såhär på hösten! När det är ljust ute har jag gärna mycket vitt i inredningen men när det är mycket färger och mörker utomhus låter jag det speglas även i inredningen. Ombyte förnöjer!





Ps. Jag har en ansenlig mängd rödkål här hemma. Någon som sitter på ett fantastiskt rödkålsrecept som du kan tänka dig att delge mig?

Kommentarer
Postat av: Maja

Rödkålssallad med rostade solrosfrön

20 port. ca 30 min.



1 l rödkål

4 msk rapsolja

1 tsk flingsalt

1 tsk rosmarin

200 gram fetaost

solrosfrön, rostade

peppar



Tillagning

1. Skär rödkålen i strimlor med en kniv och lägg den i en stor skål.



2. Pressa ihop strimlorna med knytnäven genom att banka på kålen så att den blir mjuk.



3. Stöt salt och rosmarin i en mortel tillsammans med oljan.



Lycka till!!



4. Rör ihop rödkålen och örtoljan noga. Rör försiktigt ner fetaost, valfri mängd solroskärnor och peppar.



2010-08-31 @ 07:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0