Direkt från mitt liv 2

Här sitter vi, sambon och jag, skärm mot skärm och skriver på diverse alster. Nyss talade jag om för honom att han definitivt är beroende av kaffe (eller om det kanske är koffeinet han vill åt). Han sken upp som en sol och nickade instämmande och lite stolt. Nu, ungefär fem minuter senare, deklararade han:

- Jag vill göra en funktionsförhöjande operation. Jag vill skaffa mig en kräva*. På så sätt kan jag lagra kaffet och dricka det om och om igen.

Om vi får något gjort? Räknas att träna magmusklerna i skrattattacker? I så fall - massor!


*Enligt wikipedia: Krävan hos en fågel är en del av matstrupen där en större mängd föda kan lagras och mjukas upp genom vattenupptagning för att sedan spjälkas i en körtelmage och efter det i en muskelmage där födan "tuggas" eller knådas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0