Kastanjyaourt (ja, yaourt)

Dagens cykelturer hem-skola, skola-hem, hem-jobb, jobb-hem har varit spännande. Jag har sannerligen fått visa prov på mina gamla voltigekunskaper. Upp, ner, av, på, upp, ner, av, på und so weiter und so fort.

Vi hade ett par nyheter på jobbet idag. Bland annat den fantastiska yoghurten ni ser här nedan. Den kommer i små söta glasburkar och redan det är ju ett pluss. Sedan är det en fantastiskt god yoghurt som smakar som yoghurt ska. Och i botten finns en fruktkräm-/puré av något slag. De vi hade på jobbet var aprikos, körsbär, jordgubb och kastanj. Jag köpte med kastanjpuré och gud, det var gott! Kalaset var inte heller så fasligt dyrt. Två burkar för 16:90 eller 19:90, kommer inte riktigt ihåg. Det passar sig kanske inte till en students budget att käka dessa till frukost varje morgon (tvivlar på att moder jord skulle uppskatta det också). Men till dessert ibland eller istället för en glass eller som lördagsgott funkar det ypperligt. Och för att skona min skuld till moder jord så täker jag använda burkarna till små gå-bort-presenter i eller bara ha hemma och förvara småsaker i.




Snabb som jag är hann jag riva sönder förpackningen innan jag tänkte på att ta kort på den. Men nästa gång Gadget, nästa gång (kan ni få se förpackningen också).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0