Resultat

Nå, hur var då Stocken? Ptja, väldigt mycket som jag hade tänkt mig. En klasskompis yttrade sig mycket insiktsfullt: "Men alltså, vad är det här? Det är ju Stureplans andra chansen". Och det var så det var. Varken mer eller mindre. Men jag hade skoj, jag hängde bara med sådana jag redan känner (till) och slapp på så vis delta i uttagningen till andra chansen. Jag lärde mig ett par saker: 1. Alkohol är så sjukt billigt på nation att jag näsan smäller av bara jag tänker på det. 85 kronor för en flaska vin. It spells g.a.l.e.t. 2. Vi har en väldigt rolig och livlig klass som tycker att ombyte förnöjer, haha.

Innan vi gick till Stocken tog jag och sällskapet en för-för-drink på Oasia. Har varit där en gång tidigare och oh boy, deras drinkar är som inga andras! Innovativa och grymt goda. Varm rekommendation för det! Priset kan tyckas vara i översta laget (speciellt om det ska jämföras med nationsvinet) - 110 kronor för en drink/coctail. Men det är en upplevelse!

Anyway. Fredagen sov jag länge. (Man behöver det om man är uppe länge och ska jobba på eftermiddagen). Men ett julbord hanns med. Vi blev medbjudna till Vatenfalls personalrestaurang. Och där kostade ett julbord 80 kronor. Jag repeterar: 80 kronor! Det var inget extravagant julbord, men klart ätvärt!

Fredag kväll: Jobb.
Lördag: Jobb 7-17, därefter skumtomtar.
Söndag: Jobb 7-18, därefter tomtegröt. (Återkommer om gröten senare, har nämligen fått in en ny kanel på jobbet. Tomtegröt + kanel = sant!)
Idag: Adventsstädning, skola, köpa hyacinter och apelsiner, pynta, städa klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0