Resumé av lördagen den 20 november 2011

På lördagen vaknade vi mätta. Vet faktiskt inte när det hände senast. De fem små rätterna från kvällen innan hade tagit ut sin rätt. En liten promenad rådde bot på mättnaden. Vid lunch förärade Rüya mig med ett besök. Målet var att styra upp vår del av nästa examination – ett case. Och jag får nog säga att vi nådde vårt mål. På kvällen åt vi ostfondue. Det var också en upplevelse. En mastig sådan. Jag behövde inte så många doppade brödtärningar innan jag var nöjd. Mastigt var ordet.

Vi är hundvakter den här helgen och för att slå två flugor i en smäll gick vi en kvällspromenad för att spana in de färggranna belysningar som nu smyckar Uppsala. Resultatet ser ni nedan.

 

Diverse utsmyckningar på slottets fasad...

 

... som blommor ...

 

 

... fönster med ögon i ...

 

 

... 3:37 till nästa visning ...

 

... lyktstolpar som förvandlats till lampor...

 

... diverse fiskar som "hoppar" över ån...

 

... som den här till exempel ...

 

... och sist men inte minst:en tolkning av Vivaldis Fyra årstider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0