Som jag skriver

God morgon i stugorna! Jag har precis inmundigat en tallrik havregrynsgröt med hemkokt äppelmos - bästa vinterfrukosten! Sitter nu och gruvar mig en aning över det jag borde skriva. Det är ett lektionsmanus, ett pm om hur jag har gått till väga när jag planerat min lektion samt ett litet case jag tänkt använda under min lektion. Jag har börjat med två av tre så förhoppningsvis kan jag komma ganska nära någon form av slutgiltig produkt innan jag åker till jobbet i eftermiddag. När jag skriver en text skriver jag den först i enklast möjliga ordalag, nästan talspråkigt för att sedan låta den vila ett tag. Därefter kan jag bearbeta den (om och om och om igen). Efter att texten fått vila ett tag känns det som att den har fått mogna i min tanke och därför blir det mycket bättre kvalitet på mina texter som jag lämnar i fred ett tag. Tycker jag själv i alla fall. Hur går ni till väga när ni skriver något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0