Strömmingsflundror

Har varit mycket skolarbete idag. Också. Egen lektion i övermorgon. PM ska skrivas, presentation ska göras, läras och därefter framföras. På kvällen tog jag mig tid att förbereda lite käk till imorgon: Inlagda strömmingsflundror.

 

Först rensade klippte jag bort ryggfenorna och sorterade filéerna efter storlek (lättare att para ihop dem sen då).

 

Sedan lade jag filéerna med skinnsidan nedåt och toppade dem med lite dill.

 

Därefter lade jag på en filé till uppepå den dillbeströdda.

 

Panera ena sidan.



Panera andra sidan.



Stek "flundrorna". På ena sidan och sedan på andra.



Lägg dem i en ättikslag med lök.



Låt dra över natten. Eller en vecka. Det är vilket som.



Kommentarer
Postat av: nicole

Hej du!

Hm, minusgrader later kanske inte sa himla lockande just nu, har tittade precis solen fram bland regnmolnen! Trots det ar "kallt" har ar det anda 30 grader varmare an i Sverige...



kan ju saga att jag ar superavundsjuk pa strommingen!!! har aldrig provat inlagd men fram till inlaggningen satt jag och dregglade! GUD vad det ar gott med svensk mat ibland maste jag saga!!!

2010-11-30 @ 06:02:06
URL: http://unmatched.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0