Torsdag 18/11

Jag lämnade vår lägenhet klockan 8:20 imorse och kom hem tolv och en halv timme senare. Inte fy skam. Har hunnit med en hel del däremellan. Promenerade till skolan för omväxlingen skull. I förrgår hade min cykels växlar frusit och jag fick cykla på ettan hela vägen. Det var helt värdelöst så till imorse hade jag budgeterat tid så jag skulle kunna gå istället. Och oj vad skönt det var att gå. Synd att det tar så mycket längre tid bara. Nåväl. Väl i skolan har jag tagit del av sex stycken lektioner i skiftande ämnen. Bland annat har mearbetarsamtal och läs- och skrivsvårigheter i arbetet behandlats. Mycket bra. Tänk att alla är så bra på att presentera saker. Imonerad blir jag! Direkt efter sista lektionen slut jäktade jag vidare mot jobbet. Jobbade fyra timmar. Stängde fisken. Efter jobbets slut köpte jag en ny smak av de där små yoghurtburkarna jag visade en bild på förra veckan. Ikväll blev det körsbär. Körsbär kan ju ofta vara en artificiell smak, men det hade inte puréen i den här yoghurten. Å andra sidan skulle jag nog inte känt att det var körsbär om jag inte visste det. Så av de två smaker jag tagit mig igenom so far skulle jag rekommendera kastanj. Nu ska jag duscha. Stängde som sagt fisken...




Har lärt mig av mitt misstag och tog därför bild på förpackningen innan jag bröt upp den. Se där, se där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0