Dagens tapas - Bruschetta

Bruschetta kan nog göras på ungefär en miljon olika sätt. Mitt sätt är ett väldigt grundläggande. Jag hackar så många tomater jag vill använda. Jag vill ha dem finhackade, men det är ju en smaksak. Sedan lägger jag hacket i en skål, pressar i en vitlöksklyfta eller två, stjälper ner eite olivolja samt hackad färsk basilika. Sedan är det bara att smaka av med salt och peppar. Ju längre röran sedan får stå, ju mer smak får den. Logiskt och sant.

Röran lägger jag sedan upp på tunna baguetteskivor som fått rostas i ugnen. Hur länge de körs och på vilka gader är olika. Jag brukar ofta ha dem inne i ugnen medan den värms upp för något annat ändamål. Och det går inte att misslyckas med rostningen av dem. Håller man bara koll så de inte förkolnas är det bara att ha dem inne på valfri grad i valfri stund. Man tar helt enkelt ut dem när de fått den krispighet man vill ha.



Bruschetta till vänster. Morgondagens till höger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0