Dagens tapas - Rörda ägg på baguettecrostini

Jahapp. Äggröra, säger jag. Usch, säger ni. Fel, säger jag.

Vad behövs?
Valfritt antal ägg.
Valfri mängd valfri mejeriprodukt (yoghurt, creme fraiché, gräddfil)
Valfri kryddning men gärna persilja och något med lite mer drag i. I kryddningen ingår också salt och peppar.

1. Koka ett par ägg. Låt dem svalna och skiva dem sedan i sådana stavar som man får om man låter äggen klyvas på båda ledderna i en äggskärare. Eller hacka dem om ni inte har en äggskärare.
2. Lägg de kokta äggen i en skål, häll över valfri mejerivara som ni har hemma. Typ yoghurt, creme fraiché eller gräddfil. Det behövs inte så mycket, höll i lite, rör runt och kolla hur krämigt det blir. Ta lite pö om pö för att vara på den säkra sidan.
3. Sedan är det dags för kryddning. Persilja, salt och peppar tycker jag är givet. Vill ni ha mer smak så ta något ni har hemma - ajvar relish, harissa eller sambal oelek kanske? Eller något helt annat - våga och vinn!
4. Sedan klickar ni upp röran på baguettecrostinisar som ni gör på samma sätt som jag skrev om igår.

Precis som röran igår så blir den här också mer smakrik ju längre den får stå.

 

Kanske tråkigt med samma bild. Förlåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0