Dagens tapas - rulle med gorgonzola och pepparkaka

Den här var jag inte heller så förtjust i. Kändes väldigt åttiotal må jag säga. Men jag tror definitivt det finns andra som gillar det här. En viss sambo till exempel. För övrigt är det här också mat-Tinas kreation.

Den lilla ingredienslistan består av:

150 gram mögelost
1 1/2 msk olivolja (i Tinas recept står det att citronolja är att föredra så det hade jag i. Tycker inte alls att det är att rekommendera. Tyckte det tog över alldeles för mycket smakmässigt. Så jag skulle snarare säga att ju mildare olja, desto bättre).
10 pepparkakor
2 mjuka tunnbröd (eller tortillas, vilket vi körde på).

Smula osten, blanda i oljan till en krämig konsistens uppnås. Bred ut krämen på bröden. Smula över pepparkakorna. Rulla ihop till rullar, skär snittar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0