En full pipe-line

När man har mycket i sin pipe-line är det viktigt att äta bra och röra på sig, sägs det. Jag har modifierat det lite: För mig är det viktigt att äta gott och ha mycket förberedd mat i kylen som man kan plocka fram och bara värma när det är som mest hektiskt. Ikväll gjorde vi en helstekt kyckling efter Jamie Olivers recept. Kyckling från Hagby (annan kyckling göres icke besvär) som vi fyllde med rosmarin, citron, lagerblad, oliver och vitlök. Under skinnet på bröstsidan stack vi ner färsk hackad mejram, basilika och persilja. När kycklingen stått inne i ugnen i en halvtimme (halva tiden) lät vi potatis, morötter och palsternackor ta plats i formen och stekas i kycklingens fett. Det lät inte så smakligt insåg jag nu när jag skrev det, men det var det! Kycklingen fyndade jag förra veckan - 69:90 kilot för lokalproducerad kyckling, finfint pris! Den här veckan har dessutom Kvantum extrapris på färska ekologiska kryddor för 9:90:-. Bättre blir det ju knappast i sammanhanget!


Kyckling med rotsaker



Kyckling med fyllning

Imorgon väntar ytterligare pm-köttning fram till lunch sedan ska jag på livsmedelssäkerhets-utbildning med jobbet i fyra timmar. Därefter hoppas jag ha lite ork kvar till att köra ett aerobic och core-pass vid 18:30. Det är ju tydligen viktigt att röra på sig när man har mycket på. Sägs det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0