Genom tunneln

Nu är eländet färdigskrivet och inlämnat. Jag tyckte mig vara klar i lördags, lät min käre sambo läsa igenom det på söndag förmiddag. Han ställde därefter ett par frågor på min text som jag inte kunde svara på. Och ni som känner mig vet att jag inte klarar att lämna ifrån mig något i det skicket. Ska det göras ska det göras  ordentligt. Så jag gjorde om en del av texten och blev mer nöjd, man ska baske mig inte ge sig! Den här examinationen kändes det dessutom extra viktigt att ha fått ihop en okej text. Det ingick nämligen i examineationen att någon kursare skulle läsa igenom den. Vetskapen av det gjorde mig extra nervös. Men personen jag blev ihoplottad med sa bara snälla saker. Det sades så snälla saker att jag till och med vågade lämna ifrån mig texten för genomläsning en gång till samma dag. Kors på taket. Men även den genomläsaren var snäll. Tack R! (hur vore det om jag skulle börja tro på mig själv i studiesammanhang snart?)

I vilket fall firade jag och övriga medlemmar av a-team (dock inte alla) att vi överlevt även denna delkurs igår. Det gjorde vi på bästa sätt - med vin, ost och lärakänna-spel. Så trevliga människor i vår lilla grupp. Den ena är mer olik den andra, fantastiskt! Vår största likhet är att vi gillar att skratta och diskutera. Det kommer man *svordom)* långt med!

Dagen idag har gått i matlagningens tecken. Vi har styrt upp 12 små plockrätter som vi avnjutit på kvällskvisten. Att kalla det Tapas kanske är att ta i för det har varit både italienskt, grekiskt, svenskt och mexikanst gästspel bland mer klassiska tapasrätter. Men vi kanske kan kalla det plock. Eller wannabe tapas. Eller gott. Ja, vad tusan. Vi har ätit 12 sorters gott ikväll. Vi åt quesadillas, bruschetta, baguettecrostini med äggröra, baguettecrostini med parma och champinjoner, marinerade oliver, gryuére och ugnsbakad tomatsnitt, crostini med balsamvinäger, pesto och soltorkad tomat, blåmögel- och pepparkakssnitt, chevré- och parmarullar, fourme d'ambert-gratinerade fikon, stekta bacon- och dadelrullar och  falsk bifteki (på nöt istället för lammfärs). Till det åt vi också en mixad grönsallad med ugnsbakade körsbärstomater, rostade pinjenötter och balsamvinägrett. För samvetets skull. Tisdagstapas i Kantrosgatetappning såg ut såhär:





Behöver jag säga att vi har hela kylen full med Tapas. Och om någon känner för en tapaslunch imorgon är det bara att ni hör av er!

Tänkte jag skulle presentera varje "rätt" mer ingående ifall ni vill testa någon eller några. Jag pallar dock inte att lägga upp alla nu utan vi börjar med en. Sen tror jag vi får köra en "Dagens Tapas" i nästan två veckor. Hur låter det?

Kommentarer
Postat av: Rüya

Det låter fantastiskt bra tycker jag!

2010-10-27 @ 06:19:21
URL: http://ruyasvarld.blogspot.com
Postat av: nicole

Det dar ser ju bara FOR gott ut. komma hit och laga mat till mig? eller nej vanta tills jag kommer hem forresten!



och nej, man kan inte lasa for manga bocker.. sist blev det 40 stycken pa 4 manader, nu ar jag uppe i 4 pa tva veckor. eller nej. 4 stycken i sydney menar jag. 4 i thailand ocksa. 8 pa tva veckor. mycket tid pa taget... och flyget.. hehe

2010-10-27 @ 12:24:19
URL: http://unmatched.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0