Helg vecka 39

Gårdagen var planerad om inte minutiöst så i alla fall kavriöst. Jag gick upp 7, gjorde mig irodning och åt fukost till 8. Läste skolbok 8-10. Promenad och dusch 10-12. Lunch 12-12:30. Cyklade till skolan. Hade introduktion 13-14:15. Ner på stan och på en timme där köpte jag nya träningsskor (halleluja!), mysbyxor och en ny halsduk. Började jobba 16. Gjorde det till 20. Hem. Äta. I äkta samboanda uppdatera varandra på den gångna dagen. Sova.

Varför inte fortsätta resten av helgen i samma stil?

Har under dessa två dagar gjort en hemsk upptäckt - att läsa skolböcker på engelska tar dubbelt så lång tid som att göra det på svenska. (Tur vi inte har tysk kurslitteratur säger jag bara!)

Ett mycket intetsägande inlägg, jag vet. Men det kan inte hjälpas. Och jag ville ändå ta chansen att önska er en trevlig helg, så: Trevlig helg! Hoppas solen stannar och att ni får tillfälle att njuta av frisk luft, vackra färger och en sol som värmer (om man klär sig i svart).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0