Informationsbonanza

På tunnelbanan på min väg från Midsommarkransen in till centralen hamnade jag bredvid en ytterst informativ dam. På de fem stationer vi passerade från Midsommarkransen till Slussen där hon klev av hann hon informera mig om följade:

(Lägg då märke till när jag märkte vart det barkade började jag aktivt försöka undvika att involvera mig i hennes monolog och fokuserade istället på min mobil).

1. Hon hette Michelle vilket kunde sägas vara ett fransk-amerikaskt namn.
2. Hennes pappa bodde i Frankrike.
3. Hon var på väg hem från Hägerstensåsen där hon hade spenderat helgen hos Kjell. Kjell var bara en kompis och det skiljde tio år mellan henne och Kjell - hon var 47 år, Kjell 57. Hon sov på soffan hos Kjell för de var ju bara kompisar. Ja, visst hände det att de pussades, men inget mer för det ville hon inte och det hade hon talat om för Kjell.
4. Hon hade hört att Dalarna var fint men hade aldrig varit där. Däremot hade...
5. ... hon varit på Åland förra sommaren och skulle åka dit nästa sommar igen.
6. Sommaren 2004 var hon i Lund en vecka.
7. Hon gillade min sjal. Grönt och blått är så fina färger tillsammans, menade hon.
8. Det verkar roligt med mobiler som inte har knappar. De är så fina också. Min mobil var t.ex. fin.

Jag kan ha glömt nåt, jag inser det nu. Men men, jag tror poängen har framgått. Det var en intressant resa. Samtidigt kan jag inte hjälpa att jag tycker synd om vuxna människor vars intellekt har stannat på en femårings nivå. Å andra sidan kanske det är synnerligt skönt och enkelt leverne, vem är jag att bestämma att vuxenhet är ett ideal värt att sträva efter.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hahaha vilken skön resa! Har uplevt likande men inte lika humoristisk,mer sorgsen. Men nu känner du ju Michell och Kjell! Du påpekade inte vad lika deras namn är då?

2010-10-11 @ 22:41:04
Postat av: Matilda

Åhnej, jag hann liksom inte riktigt. Var väldigt få sylar i det pratvädret som var mina!

2010-10-12 @ 08:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0