Äppel päppel pirum...

Jag längtar till helgen. Jag är ledig, i alla fall från jobbet. Huruvida jag är ledig från skolan såhär i terminstid kan diskuteras. Jag känner mig allt som oftast en aning stressad för det finns alltid något jag skulle kunna göra skol-wise. Men den här helgen ska jag försöka göra så lite skolarbete som möjligt. I min almanacka har jag döpt den här helgen till "Bara-vara-helg". Det är viktigt tycker jag. Vad kan då en sådan helg fyllas av? Jo, av det man vill. Och i helgen känner jag för att baka. Bullar. Muffins. Bröd. Nån kaka kanske? Dessutom vill jag äta gott och dricka vin. Ett vitt, friskt vin och getost skulle också vara gott. Jag hoppas på fint väder i helgen. Om solen kommer visa sig vill jag bege mig ut på en cykeltur. Gärna till den ödetomt vi upptäckte senast vi var ute på upptäcksfärd för att undersöka om äpplena där är mogna... Åh, längt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0