Färgkavalkad

Vi hade en hel del rotsaker kvar som jag handlade förra veckan på bondens marknad. För att dessa inte skulle förgås körde jag dem idag i ugnen. Jag har sagt det förut, men det tål att upprepas - ugnsrostade rotsaker är bland det godaste som finns! För att inte tala om hur otroligt färgglatt och fint det är att titta på.


Close up på polkabetor. Vem vill inte äta dem, liksom?



Jättefina avlånga rödbetor. Mycket, mycket mer lättskalade än de traditionellt runda.





Jag har sagt att jag gillar hösten och dess färger, va?


Jag käkade dem som de är här ovan med lite smulad fetsost, lite flytande honung (till betorna), en avocadohalva och lite grönsallad. Jag tycker inte alls att grönt på grönt blir tårta på tårta, men det kanske ni redan har förstått...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0