Klassisk onsdagsmiddag. Eller?

Haha, vet ni vad vi åt till middag ikväll? PANNKAKOR! Jag är inget stort fan men han jag bor med gillart' så jag gjorde min saboeliga plikt och gick med på pannkaksmiddag. Inte nog med att bryta en princip att äta pannkakor. Jag fick dessutom äta det på en onsdag, gud förbjude. (Och utan soppa och punch - vart är världen på väg?). I vilket fall var det inte så dumt. Vi gjorde vårt bästa för att piffa till pannkisarna med tre sorters hemkokt sylt (jojomen, fint ska det va'), Keso, rårivna morötter och finstrimlad rödkål. Tror vi kan göra om det här. Och billigt är det ju också, passar studenter som hand i en tight skinnhandske. Och just det, det jag skulle komma fram till var: om ni brukar äta glass eller grädde till pannkakor så borde ni testa att ersätta det/dem med keso! Suverängott!

Update: Men hörrni. Jag glömde ju säga att satsumas har kommit för säsongen! Läge att investera en krona eller två i sötsurasyrliga små orangea godingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0