Löparspåret och jag

En betraktelse från löparspåret: Om man som tjej tänker ta sig en löprunda under hösten 2010 finns det några specifikationer man bör uppfylla.

1. Man ska ha svarta byxor. Längden är av smärre betydelse, hellånga går lika bra som trekvartslånga.

2. Man ska ha en rosa överdel. Och den ska vara tight.

3. Man ska lyssna på musik ur ipods/iphones vita hörlurar.

4. Man ska ha blont hår. Men det räcker inte bara med att det är blont, det ska vara långt också. Så långt att man kan ha det uppsatt i en hästsvans som böljar i takt med löpsteget.

 

Låt oss nu försöka applicera ovanstående på mig:

1. Ja, jag har svarta byxor. Både av modell hellång och trekvartslång.

2. Nej, jag har ingen rosa överdel. What so ever.

3. Nej, jag har ingen ipod/iphone att lyssna på musik ur.

4. Nej, jag har inte blont hår.

 

Slutsats: Jag kan glatt fortsätta mina promenader, löpning är ändå inte för mig!

 

En rosa löpjacka är löpning hösten 2010!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0