Sådärdå.

Sådär, då var det gjort. Hur det gick? Ptja, som vanligt efter ett tentatillfälle känner jag mig helt oförstående. En mycket vis tjej beslyste detta tentatillfälle på bästa sätt: "Kändes som om att de flesta kom ut kliandes i huvudet med ett "va hände precis där inne?"-uttryck i ansiktet" Ja, ni förstår ju själva känslan.

Jag har varit påläst på Pedagogik, andragogik, produktion/reprouktion, macro-/mezzo-/micronivå, självreglering, behavourism, assimilation, ackommodation, transfereringsforksning, pedagogisk process, kompetensförsörjning/-utveckling, kognition/affektion/konation, urvalsskola/enhetsskola, tolknings-/handlings-/värderingsutrymme, komplexitet, autonomitet, single-/double-/triple loop, life wide/long learning, järntriangel, kunskapslyft, dialog/systemtänkande/loop-täänkande/sociokulturellt perspektiv. Och så såklart det klassiska: fördelar och nackdelar med allt ovanstående. Och nu är det över. Lite tomhet. Och mycket lycka (förutsatt att jag är godkänd).

Nu ska jag städa. Oh boy, vad jag har längtat efter det!

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0